SUBARU IMPREZA WRX STI 2004-2007

O intreaga generatie de soferi au aflat ce inseamna STI din jocurile video. Pana atunci, automobilele produse de Subaru Tecnica International, divizia de curse a companiei, erau oferte speciale japoneze, omologate pe piata interna, construite pentru a sprijini eforturile lui Subaru in organizarea internationala.
Cu toate acestea, pana la inceputul anilor 2000, cumparatorii din America de Nord, familiarizati cu masini precum WRX STI de la Gran Turismo si alte jocuri, cereau sa fie lasati sa se distreze.
Primul turbo WRX legal din SUA a aparut in 2002, urmat in scurt timp de o versiune STI cu respiratie si mai grea, iar tocilarii Nipon au fost incantati de scurtul razboi turbo-tehnic care a avut loc intre Hot Rod-ul cu tractiune integrala a lui Subaru si similar exotica Mitsubishi Evo.
STI avea roti mari, o aripa mare, upgrade-uri de suspensie mari si un motor mare. Modelul de patru litri de 2,5 litri a acumulat un impuls de 14,5 psi pentru a produce 300 de cai putere si 300 de kilograme cuplu intr-o masina care cantareste 3300 de kilograme.
Este demn de remarcat faptul ca, 15 ani mai tarziu, modelul din 2019 produce 310 cai putere si 290 de kilograme de cuplu, iar modelul STI de baza cantareste acum inca 200 de kilograme in plus. Cu alte cuvinte, spre deosebire de multe modele pe termen lung, primul STI a fost in unele privinte cel mai bun.

Proprietarul Rich Schaars a cumparat un nou WRX in 2002, iar la sfarsitul anului 2003 a incercat sa il tranzactioneze pentru o STI, dar dealerii au dorit sume uriase. A asteptat peste iarna, iar pana in primavara anului 2004, dealerii erau gata sa vanda la lista.
Mai mult de 100.000 de mile si un motor complet reconstruit mai tarziu, STI-ul Schaars este, dealtfel, remarcabil de bine conservat, accelerand si directionand la fel de inversunat ca si cand a fost nou, in timp ce evoca gloria curselor Subaru, cu rotile sale aurii si vopsea albastra britanica American Tobacco.
Anii au trecut, Mitsubishi s-a stins, iar Subaru nu mai vrea sa vorbeasca despre zilele sale de raliu, crezand cumva ca creeaza un nor negativ peste un brand care incearca sa se miste catre lux, pentru a deveni un fel de Audi la reducere.
Nici macar nu puteti obtine vopsea albastra pe rotile de aur pe un STI, iar acum doar editia limitata de 50.000 $ WRX STI Type RA ofera combo-ul.
Deci, desi puteti cumpara un STI nou, nu mai puteti cumpara o masina la fel de ciudat de speciala ca prima.